INOVATUR – Očekávané dopady projektu

 

 

Tento projekt měl pozitivně ovlivnit kvalitu výukových dovedností akademických pracovníků obou univerzit a studijní výsledky vysokoškolských studentů v oblasti udržitelného a chytrého turismu. Rovněž měl za cíl posílit spolupráci mezi univerzitami a místními externími partnery ke zlepšení turistického sektoru.

Čtyři intelektuální výstupy projektu byly po jeho ukončení volně dostupné prostřednictvím tohoto webu a webů obou univerzit všem zainteresovaným skupinám.

Intelektuální výstupy a jejich očekávané dopady:

Intelektuální výstup 1: Učebnice inovativního přístupu ve vysokoškolském vzdělávání k chytrému a udržitelnému turismu (SSmT)

Příspěvek z hlediska dopadu a inovace:

  • Zavádění nových učebních plánů: Nabízí plán pro integraci konceptů udržitelného a chytrého turismu do stávajících osnov.
  • Poskytování pedagogických materiálů: Vybavuje pedagogy inovativními materiály a případovými studiemi pro angažovanou výuku.
  • Usnadnění integrace IT nástrojů: Poskytuje doporučení ohledně IT nástrojů a digitálních zdrojů.
  • Hodnocení výsledků učení: Zdůrazňuje metodiky pro hodnocení účinnosti výukových strategií.

Očekávaný dopad a přenositelnost:

  • Zlepšení spolupráce mezi vzděláváním a průmyslem: Učebnice vybavuje pedagogy inovativními výukovými metodami a interdisciplinárními přístupy, čímž zvyšuje kvalitu vzdělávání v turismu a podporuje silnější spolupráci mezi akademickou sférou a průmyslem pro zkušenostní vzdělávání.
  • Podpora udržitelnosti a zaměstnatelnosti: Zdůrazněním praktik udržitelného a chytrého turismu pomůže doporučení uvedená v učebnici připravit studenty na odpovědné odborníky, čímž zvýší jejich zaměstnatelnost a podpoří pozitivní změny v turistickém průmyslu.
  • Globální přizpůsobitelnost a přenos znalostí: Komplexní pokyny a praktické příklady v učebnici zajišťují, že její osvědčené postupy mohou být snadno přizpůsobeny a implementovány vzdělávacími institucemi po celém světě, což usnadní široký přenos znalostí a ovlivní turistickou politiku a praxi.

Intelektuální výstup 2: Učebnice o úvodu do udržitelného a chytrého turismu pro vysokoškolské studenty

Příspěvek z hlediska dopadu a inovace:

  • Zlepšování učebních plánů: Podporuje integraci konceptů udržitelného a chytrého turismu.
  • Podpora pedagogického rozvoje: Nabízí bohatý obsah pro rozvoj efektivních výukových strategií.
  • Podpora průmyslové relevance: Zahrnuje aktuální výzvy a trendy, aby připravila studenty na reálné požadavky trhu.

Očekávaný dopad a přenositelnost:

  • Inspirovat přechod k moderním, udržitelným a technologicky vyspělým přístupům ve vzdělávání turismu.
  • Poskytnout cenné poznatky přizpůsobitelné jinými institucemi a pedagogy.

Intelektuální výstup 3: Kniha výukových případových studií v oblasti udržitelného a chytrého turismu

Příspěvek z hlediska dopadu a inovace:

  • Zlepšování učení: Překlenuje propast mezi teoretickými znalostmi a praktickým uplatněním.
  • Podpora analytického myšlení: Rozvíjí schopnosti řešení problémů a analytické dovednosti.
  • Podpora angažovanosti: Podporuje zapojení studentů a aktivní učení.

Očekávaný dopad a přenositelnost:

  • Slouží jako dynamický nástroj pro zlepšení výuky a učení v oblasti turismu.
  • Nabízí praktický zaměřený a reálně orientovaný přístup pro obohacení osnov.

Intelektuální výstup 4: Analýza spolupráce mezi vysokoškolskými institucemi v České republice a Norsku s dalšími zainteresovanými stranami v oblasti udržitelného a chytrého turismu

Příspěvek z hlediska dopadu a inovace:

  • Řízení spolupráce: Nabízí plán pro efektivní spolupráci mezi akademickou sférou a turistickým sektorem.
  • Zlepšování vzdělávací relevance: Poskytuje poznatky o potřebách sektoru pro lepší přípravu studentů.
  • Podpora zapojení zainteresovaných stran: Podporuje víceúčastnický přístup k rozvoji udržitelného turismu.

Očekávaný dopad a přenositelnost:

  • Slouží jako vodítko pro spolupráci v oblasti udržitelného a chytrého turismu.
  • Nabízí cenné poznatky přizpůsobitelné jinými regiony nebo zeměmi pro zlepšení udržitelnosti turistického sektoru.

Další dopady: Akademici s přístupem k intelektuálním výstupům budou inspirováni novým vzdělávacím obsahem, inovativními výukovými metodami a nástroji, což povede ke změně jejich současného přístupu k výuce. Očekáváme, že se budou cítit lépe připraveni na budoucí iniciativy zaměřené na modernizaci učebních plánů zahrnutím občanských hodnot, inkluzivnosti v turismu a udržitelného podnikání v rurálních a komunitně založených turistických destinacích.

Očekávané dopady projektu zahrnovaly rozvoj generických dovedností spojených s interdisciplinární a mezisektorovou spoluprací a procesy výuky založené na výzvách v oblasti udržitelného a chytrého turismu.

Po ukončení projektu obě univerzity plánují podporovat společnou spolupráci na zlepšení vysokoškolského vzdělávání v oblasti udržitelného a chytrého turismu prostřednictvím dalších evropských grantových schémat. Tyto programy usnadní spolupráci s partnerskými univerzitami a relevantními subjekty v turistickém průmyslu po celé Evropě, nejen v Norsku a České republice. Projekt rovněž usiluje o prohloubení meziregionální spolupráce s externími zainteresovanými stranami v oblasti vzdělávání a aplikovaného výzkumu souvisejícího s chytrým a udržitelným turismem.