Aktivity vzájemného učení
Projekt INNOVATUR realizoval sérii aktivit vzájemného učení (PLA), které významně přispěly k úspěchu projektu. Tyto aktivity sloužily několika účelům:
- Výměna znalostí: Usnadnily výměnu znalostí, odborných zkušeností a osvědčených postupů mezi VŠE a USN, čímž obohatily porozumění udržitelnému a chytrému turismu.
- Různé perspektivy: Spojily různé kulturní, geografické a akademické perspektivy, což vedlo k inovativním a holistickým přístupům k výuce a tvorbě obsahu.
- Sdílení zdrojů: Umožnily sdílení zdrojů, jako jsou výzkumné materiály, výukové nástroje a odborné znalosti pedagogů, čímž zvýšily kvalitu vzdělávacího obsahu.
- Profesní rozvoj: Poskytly příležitosti k profesnímu rozvoji akademických pracovníků, pomohly jim naučit se nové výukové metody, získat přehled o různých výzkumných metodikách a rozšířit jejich akademické sítě.
- Posilování partnerství: Posílily partnerství mezi oběma univerzitami, což vedlo k dalším společným iniciativám, výzkumným projektům a programům výměny studentů.
- Zajištění kvality: Nabídly peer review a zpětnou vazbu od kolegů z jiné instituce, čímž zajistily vysoké standardy vzdělávacího obsahu a výukových metod.
- Inkorporace technologií: Podpořily výměnu technologických nástrojů a digitálních výukových metod, připravující studenty na moderní výzvy v turistickém průmyslu.
- Řešení reálných výzev: Vyvinuly případové studie, simulace a projekty, které řeší reálné výzvy v udržitelném a chytrém turismu.
- Budování komunity: Podpořily pocit komunity mezi akademickými pracovníky, což vedlo k pokračující spolupráci, podpoře a mentorství.
- Zlepšení studentské zkušenosti: Zlepšily vzdělávací zkušenost studentů díky obohacenému obsahu a inovativním výukovým metodám.
Dokončené aktivity vzájemného učení:
První PLA (28. – 29. března 2023, VŠE, Praha, Česká republika):
- Zaměřeno na vývoj dvou klíčových intelektuálních výstupů: ‘Učebnice inovativního přístupu ve vysokoškolském vzdělávání k chytrému a udržitelnému turismu (SSmT)’ a ‘Učebnice o úvodu do udržitelného a chytrého turismu’.
- Výsledky: Dokončení analýzy učebních plánů, výukových technik a nástrojů pro udržitelný a chytrý turismus a pokrok v obsahu učebnice.
Druhá PLA (12. – 13. června 2023, USN, Bø, Telemark, Norsko):
- Zabývala se všemi čtyřmi intelektuálními výstupy: Učebnice, Textbook, Kniha případových studií a Analýza spolupráce.
- Výsledky: Dokončení inovativních výukových metodik, pokrok v kapitolách učebnice, vývoj praktických případových studií a návrh rámců pro kolaborativní rozvoj turismu.
Třetí PLA (6. – 8. listopadu 2023, USN, Bø, Telemark, Norsko):
- Původně plánováno na VŠE, konalo se na USN.
- Zaměření: Pokrok v intelektuálním výstupu 2 a seminář o udržitelném rozvoji turismu v Telemarku a České republice.
- Výsledky: Pokročilé diskuse o praktikách udržitelného turismu, integrace výuky založené na výzvách a zapojení výměnných studentů.
Čtvrtá PLA (13. – 15. prosince 2023, VŠE, Praha, Česká republika):
- Původně plánováno na USN, konalo se na VŠE.
- Zaměření: Workshopy o Učebnici, Textbooku a analýze kolaborativního přístupu, včetně exkurzí a hostujících přednášek.
- Výsledky: Posílení cílů projektu díky externím poznatkům a zpětné vazbě studentů, přispění k rozvojovým plánům a internacionalizačním strategiím zúčastněných institucí.
Tyto PLA hrály klíčovou roli při pokroku v intelektuálních výstupech projektu a podporovaly kolaborativní a interdisciplinární prostředí, což vedlo k vytvoření komplexních zdrojů pro vysokoškolské vzdělávání v oblasti udržitelného a chytrého turismu.